Kõikidele reisihuvilistele
Call Us Free: 1-800-123-4567

Iga noor, kes on otsustanud omandada autojuhiloa, seisab valiku ees-

tee

 

Millist autokooli valida. Valiku tegemisel võetakse arvesse erinevaid komponente, millest tihtipeale kõige olulisemaks peetakse hinda, mida üks või teine autokool välja “reklaamib”. Pärast alles ilmnevad nüansid millest algul polnud juttugi, kuid väga osava reklaamiga ei olnudki vaja neil teemadel rääkida.

Siin näeb mõningaid näiteid sellest, mida tuleks vältida autokooli valikul, et pärast ei ilmneks ebameeldivaid üllatusi.

Igal isikul on vastavalt seadusele võimalik tagasi saada koolituse eest tulumaks. Aasta peale autokooli tagastatakse tulumaks, koolile kulutatud summa eest.

Tähelepanu tuleks osutada veel asjaolule, et kui alla 26-aastane koolitatav ise tulu ei teeni, oleks tal mõttekas lasta koolituskulud kinni maksta isikul, kes tulu teenib. Siis on ka temal kaudselt võimalik tulumaks tagasi saada. Samuti peaks teadma koolitatav, et kui arve on talle esitatud füüsilisest isikust ettevõtja poolt, siis üldjuhul talle tulumaksu koolituskulude pealt ei tagastata, sest FIE ei oma haridus- ja teadusministeeriumi poolt väljastatud koolitusluba. Sularahas tasumisega on see halb asi, et puudub ülevaade palju on tasutud ning võimalus tulumaksu tagasi saada on järjest väiksem.

Kas koolitusmaksumuse sisse on arvestatud kõik ettenähtud koolitused. Kas koolitustasu sisaldab eksamitasusid? Mis juhtub läbikukkumisel ? Ega sõiduplatsi eest ei tule täiendavalt juurde maksta.

Koolitatav peaks teada saama, milliseid koolitusi sisaldab endast koolitusmaksumus – A-kategooria algastme koolitus koosneb teooria ja sõiduõppest (miinimummaht on 25 tundi teooriat ja 20 tundi sõitu) lisaks on vaja läbida libedasõidu riskivältimise koolitus (2 tundi teooriat ja 1 tund sõitu) maanteeameti poolt heakskiidetud õppeväljakul ja pimedaaja koolitus (1 tund teooriat ja 1 tund sõitu). Viimast võib läbida suvisel ajal ka spetsiaalsel simulaatoril. Samuti oluline on esmaabikoolitus.

Kas koolitusmaksumuses sisalduvad ka eksamitasud? Kui neid seal sees pole siis palju on nende kogumaksumus. Kunagi pole garanteeritud, et õpilane läbib eksamid ühekorraga, selleks tuleb üle vaadata palju maksavad ka lisasõidutunnid ning järeleksam.

Autokooli reputatsioon.sõitma

Kõige olulisemaks faktoriks võib siiski õpilase jaoks nimetada tema otsest õpetajat, kellega sõidutunde koos jagatakse ning õpetaja kogemus peab õpilasele üle kanduma ilma liigse stressita. Ebausaldavaks muutuvad need õpetajad kes teevad oma kohustuslikud sõidutunnid täis ja edaspidi hakkavad teie raha otse endale tasku panema.

Üldjuhul on kasutusel selline süsteem FIE-dega sõitmisel. Viimasena märgitud juhul ei pruugi õpetaja olla piisavalt motiveeritud õpilast kiiresti sõitma õpetama, kuna tema peamine teenistus algab alles pärast 20 sõidutundi. Samuti vältige autokoole, mis vaevlevad õpilaste puuduse käes ning seetõttu on sunnitud koolitatavaid võimalikult kaua kinni hoidma. Juhul, kui tunned, et õppetöö ei suju õpetaja pärast siis uuri juba algselt kas sul on võimalik ka õpetajat vahetadal või autokooli reeglid ei luba seda.

Algmaterjalid, õppevahendid autokooli jaoks.

Usaldus.

Kool peab omama õppeklassi ning õppeautot. Nagu eelpool loetletud, koosneb õppekava erinevatest väiksemamahulistest koolitustest. Koolitatav võib ka järele uurida kas autokoolil on maanteeametis heakskiidetud õppesõiduväljak, millel on võimalik läbi viia kõiki võimalikke koolitusi.

Kuidas on lood kooli võimekusega pakkuda õpilastele pimeda ning libedasõitu. Mis juhtub siis, kui ühes loengus jääb haiguse tõttu osalemata, kas nüüd peab vahele jäänud loengut ootama või saab selle läbida e-keskkonnas. Teadma peab ka seda, kas e-keskkond on maanteeameti poolt heaks kiidetud.

Autokooli valikul tuleb abiks inforegister, millest on näha kas autokoolil on mingeid võlgnevusi.

Ilmselt samu nippe jagab ka maanteeameti kodulehekülg. Kui teile valitud kool ei sobi, siis ärge kartke vahetada autokooli!

 

õpilane