Kõikidele reisihuvilistele
Call Us Free: 1-800-123-4567

Kui oluline on toote pakend.

Mis võlu on pakendil ?

  • Püüab tarbija tähelepanu, tehes toote paremini nähtavaks
  • Eristub konkurendist.
  • Aitab promoda toodet
  • Annab edasi tooteinfot (koostise, kasutamise jm kohta)
  • Teadvustab klienti kiirelt tootest.

Pakend ja Etikett annab väärtust juude, eriti kui head pakendit saab millekski veel kasutada.Erinevates tööstusharudes võib pakendi roll, selle tähtsus ning hind olla erinev. Erinevatele pakenditele esitatakse erinevad nõudmised. üldjuhul on suureseadme pakend väike osa toote hinnast. Kosmeetikatoodete puhul võib pakend ulatuda kuni 45%-ni toote hinnast.

Äkki olete isegi tähendanud, et mõni toode läheb korvi just värvi, pildi või teksti põhjal. Mõtle vaid kui riiulil on mitu sarnast toodet, siis mille põhjal sina otsustad oma ostu ? Äkki oled kingitust saades õnnelik ka kauni pakendi üle.

Tootepakenditel on mitu tähtsust.

Üks neist on funktsionaalne (kaitsta sisu, aidata toodet kasutada või doseerida, võimaldada paremat transporti või ladustamist, teha see hügieeniliseks jne).

Kas pakenditele on tõesti nii suur mõju ?

Selline näide:Psühholoog leidis eelmisl sajandil, et inimesed kannavad alateadlikult toote pakendi suhtes tekkinud tunde üle tootele endale. Piltlikult öeldes ei suuda inimesed tootel ja pakendil vahet teha, sest tootes on nende jaoks ühendatud nii toode ise kui ka pakend.

Kindlasti mitte pole pakend vaid toote ümbris.

Pakendi kujundamisel võetakse arvesse palju erinevaid elemente. Olulised on selle materjal, suurus, kuju, avamisviis, värvid, fondid, fotod, tekstid, logod. Hea näide on kalevi kommidega kui kõigest nende pakend muutus ja inimesed enam ei osanud pakendeid avada ning olid tagajalgele aetud. Või kas Sa tahaksid, et Su kallihinnaline ehe keerataks lihtsalt jõupaberisse? Palju lapsed siis satuks poes mänguasjadest vaimustusse kui need oleks lihtsalt mustad pappkarbid. Nähes pakendit siis alateadvus juba aimab mis tootega tegu on. Paraku inimesed ei usu mida nad näevad, vaid nad näevad seda mida usuvad.

Pakendi kujundamine

on kulukas ja aeganõudev – hea disaini tegemine võtab tihtilugu aega ja raha. Uute stantside või trükifailide tegemine võib samuti olla kallis. Aega tuleks varuda pakendite testimisele, sest see mis tundus peas huvitav ja lahe ei pruugi absoluutselt tarbijale sobida. Kui tegu on vanema tootega siis vahetades selle disaini võib tarbijad segadusse ajada. Liiga sage pakendi muutmine ajab tarbijad samuti segadusse ajada ja katkestab järjepideva suhte sellega. Ära alahinda pakendit. Ideaalis käib selle kavandamine paralleelselt uue toote välja töötamisega.

Pakendiga võivad olla seotud ka erinevad keskkonnaalased aspektid ja tuleb arvesse võtta mitmeid seadusi. Järjest rohkem on meil kõigil vajadus arvestada rohelise mõtteviisiga. Suur eelis on bioloogiliselt lagunevatel ja taaskasutavatel pakenditel. Kauba müüja peab suutma vastu võtta toodete müügipakendeid. Rangemaid asju pakendi loomisel on selle ohutus, et see ei vigastaks lapsi ega oleks mügiste ainetega valmistatud.

Kui Sa oled tootja, siis mida ütleb tarbijale Sinu pakend?

Kas Sa pühendasid pakendile sama palju tähelepanu kui tootele? Kas pakendi järgi on võimalik aimata selles oleva toote hinge? Kas poleks mitte halb uudis teada saada, et sinu toode ei saavuta edu kuna sellel puudub tarbija jaoks vastuvõetav pakend.